Általános információk
-
ORVOSI ÜGYELET 2024.10.01-től
Telefon: 1830
Hétköznapokon 16:00 és 08:00 óra között
Hétvégén és ünnepnapokon 24 órás szolgáltatással áll rendelkezésre.
Legközelebbi telephely: 7. számú Révész utcai Ügyeleti Központ (1138 Budapest, Révész u. 12. - Révész utcai Rendelő)
Központi segélyhívószám életveszélyes helyzetben: 112
Mentők: 104
-
ÜGYELETES GYÓGYSZERTÁR
Állandó ügyeletes gyógyszertár:
1135 Budapest, Lehel út 74-76.
Telefon: 06-1-320-8006
E-mail: beketeri@BENUgyogyszertar.hu
Webhely: https://benu.hu/benu-gyogyszertar-budapest-beke-ter
-
XIII. KERÜLETI SZAKRENDELŐ
A XIII. kerületi Egészségügyi Szolgálat működése és alapvető feladatai
Budapest Főváros XIII. kerületi Önkormányzat 2005-ben képviselő testületi határozatával megalapította a XIII. kerületi Egészségügyi Szolgálat Közhasznú Társaságot, mely 2007.11.15-től Közhasznú Nonprofit Kft-ként működik.
Az Egészségügyi Szolgálat feladata a XIII. kerületi lakosság járóbeteg ellátásának biztosítása, mely a kerületben 2 telephelyen működik, a Szegedi út 17. szám alatti és a Visegrádi utca 47/c szám alatti szakrendelőben.
A Szolgála biztosítja:
- a kerület felnőtt és gyermek háziorvosi alapellátását privatizált házi orvosi formában,
- a felnőtt és gyermek fogászati alapellátását a Visegrádi utcai Szakrendelőben szintén privatizált fogorvosokkal,
- védőnői ellátást,
- iskola és ifjúság egészségügyi szolgáltatást,
- házi szakápolást,
- foglalkozás-egészségügyi ellátást.
A járóbeteg szakellátás mintegy 30 szakmában biztosít színvonalas ellátást a kerület lakói részére. A Szegedi úti Szakrendelőben 2007 óta egynapos sebészeti ellátás működik 6 szakmában (sebészet, urológia, nőgyógyászat, füll-orr-gégészet, ortopédia, szemészet), melyek fekvőbeteg háttérintézményét a Honvédkórház adja.
A járóbeteg szakellátásban mind a klinikai szakmák, mind a laboratóriumi ellátás terén központi betegirányítási és előjegyzési rendszer működik, mely korszerű betegirányítási rendszert tesz lehetővé. Felhívjuk a figyelmet arra, hogy sürgős ellátást igénylők esetében előjegyzési idő kérésére nincs szükség, de a beutaló orvosnak a beutalón a sürgősséget indokolni és jelezni kell.
Elérhetőségek:
- 1139 Budapest, Szegedi út 17.
Telefon: 452-4200
Betegelőjegyzés: 452-4210, 452-4283https://euszolg13.hu/elojegyzes
- 1132 Budapest, Visegrádi utca 47/c.
Telefonszám: 452-4299
Betegelőjegyzés: 452-4224, 452-4238https://euszolg13.hu/elojegyzes
Webhely: https://euszolg13.hu/
-
ELLÁTÁSI TERÜLET
Csongor utca teljes
Gömb utca 1-7, 2-4
Lomb utca 1-9
Országbíró utca 2, 4
Pap Károly utca teljes
Róbert Károly körút 36-40
Röppentyű utca 5, 7
Teve utca 1-12/14
-
BEUTALÓ
A beutaló ismételt orvosi ellátás igénybe vétele esetén a beutaló orvos által meghatározott időpontig, de legalább 90 napig, egyéb esetben pedig a kiállítástól számított legfeljebb 90 napig használható fel.
A beutalás során elsődlegesen a beteg bejelentett lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint ellátásra kötelezett járóbeteg-szakellátásra, illetőleg fekvőbeteg-gyógyintézetbe, illetve a háziorvosa beutalása esetén annak telephelye szerint ellátásra kötelezett járóbeteg-szakellátásra, illetőleg fekvőbeteg-gyógyintézetbe kell beutalni a beteget.
Az orvos a beutalót az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (a továbbiakban: EESZT) útján is kiállíthatja. Az EESZT útján kiállított beutaló esetében a beutaló orvos a beteg kérésére az EESZT útján papír alapú igazolást állít ki a beutalóról.
Az ellátást nyújtó egészségügyi szolgáltató a beutalót az EESZT útján tekinti meg és ellenőrzi, valamint az EESZT útján rögzíti az ellátás megtörténtét.
A beutaló orvos a beutaló kiállításával egyidejűleg, vagy a beteg a beutaló érvényességi idején belül az EESZT erre szolgáló internetes felületén az ellátást nyújtó egészségügyi szolgáltatóhoz időpontot tud foglalni.
Nem kell beutaló az alábbi szakrendelésekre:
1. Bőrgyógyászat
2. Szemészet
3. Nőgyógyászat
4. Sebészet
5. Baleseti sebészet
6. Pszichiátria
7. Addiktológia
8. Onkológia
9. Urológia
10. Fül- orr- gégészet
-
BETEGJOGI KÉPVISELŐ
Az Ön területileg illetékes betegjogi képviselője:
Bérczi Ildikó
Munkaidőben elérhető telefonszáma: +36-20-4899-506
E-mail: ildiko.berczi@ijb.emmi.gov.hu
-
EESZT
Magyarország új e-egészségügyi rendszere az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér, melyhez 2017. november 1-jén a háziorvosi szolgálatok, járó- és fekvőbeteg-ellátó intézmények, és az összes gyógyszertár csatlakozott.
Sok új szolgáltatás válik elérhetővé az Ön számára. A Lakossági portál felületén (ügyfélkapus azonosítás és TAJ szám megadása után) megtekinthet minden olyan adatot, dokumentumot, mely az Ön ellátása folyamán keletkezett. Nyomon követheti a saját ellátásának menetét, bármikor megtekintheti az összes Önnek felírt receptet, beutalót, és az eProfil adatokat, melyek az Önre jellemző soha vagy csak nagyon ritkán változó adatokat összesíti, hogy sürgősségi ellátás esetén minél hamarabb a kezelőorvosa rendelkezésére álljanak ezek. Ezen a felületen bármikor szabályozhatja a digitális önrendelkezés keretén belül, hogy ki férhessen hozzá az Ön adataihoz.
Ahhoz, hogy a Lakossági portál felületén igénybe vehesse az e-egészségügyi szolgáltatásokat, rendelkeznie kell ügyfélkapus azonosítóval.
-
ACUT ELLÁTÁS
Mentés szükségessége esetén bárki – állampolgárságtól és egészségbiztosítási jogviszonytól függetlenül – hívhat mentőt a Magyarország területén.
Hívószám: 112
Milyen esetekben hívhatjuk a segélyhívót mentőellátás céljából?
- ha életveszély, vagy annak gyanúja áll fenn (eszméletlen állapot, bármilyen eredetű súlyos vérzés, stb.);
- baleset, sérülés, bármilyen eredetű mérgezés esetén;
- megindult szülés, illetve a fennálló terhesség alatt bekövetkező rendellenesség miatt;
- ha erős fájdalom, vagy más riasztó panasz, illetve tünet észlelhető (pl. fulladásérzés, nehézlégzés, végtagbénulás, stb.);
- ha olyan magatartászavart észlelünk, mely során a beteg saját maga, vagy mások életét veszélyezteti.
A mentők hívószáma az ország egész területén (minden vezetékes és mobil telefonról): 112
A segélyhívás fogadása, az alapadatok rögzítése után az Országos Mentőszolgálat mentésirányítója viszi tovább a segítségnyújtást.
A szakember a megfelelő mentőegység riasztása mellett telefonon keresztül is segítséget nyújt az elsősegélynyújtásban.
Mentőhívás esetén az alábbi kérdések szerint tegyük meg a bejelentést:
1. Hol történt az eset?Ha a cím nem egyértelmű, akkor próbálja elmagyarázni a helyszín megközelíthetőségét, gondoskodjon útbaigazító segítségről.2. Adja meg saját nevét, telefonszámát, amin elérhető lesz.Ha ezután megszakad a vonal, vagy új információkra van szükség, vissza tudjuk hívni. Ne felejtse el, pontatlan cím esetén a mentők nem fognak odatalálni az ön segítsége nélkül!3. Milyen jellegű vészhelyzet áll fent, mi történt?Szorítkozzon a tényekre, minél rövidebben és pontosabban mondja el a problémát, annál hamarabb indulhat a segítség.A mentőknek fontos segítség, hogy megtudják, milyen, panasz, tünet észlelhető a mentésre szorulókon. Lábát, hasát fájlalja, sápadt, esetleg eszméletlen. Minden tünet fontos lehet.4. Adjon át minden egyéb információt (pl. több sérült van, tűzoltókra is szükség van, stb.), amely fontos lehet.5. Nyújtson elsősegélyt a mentő megérkezéséig.Ne szakítsa meg a vonalat, hiszen képzettség hiányában követheti a mentésirányító telefonos instrukcióit.Ha nem mentést igénylő heveny megbetegedést észlel a beteg lakásán, hívja a háziorvost vagy az orvosi ügyeletet. A beteg vizsgálata alapján az orvos eldönti, hogy szüksége van-e a betegnek gyógyintézeti beutalásra és betegszállításra; ha igen, az orvos a szükséges intézkedéseket megteszi.(Az Országos Mentőszolgálat hivatalos ajánlása)